بسم الله الرحمن الرحیم


انا لله و انا الیه راجعون

 
جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در غزه و قتل‌ عام صدها مرد و زن و کودک مظلوم، بار دیگر چهره‌ خونخوار گرگ های صهیونیست را از پشت پرده‌ تزویر سال های اخیر بیرون آورد و خطر حضور این کافر حربی را در قلب سرزمین های امّت اسلام، به غافلان و مسامحه‌ کاران گوشزد کرد. مصیبت این حادثه هولناک برای هر مسلمان، بلکه برای هر انسان باوِجدان و باشرف در هر نقطه جهان، بسی گران و کوبنده است، ولی مصیبت بزرگ تر، سکوت تشویق ‌آمیز برخی دولت های عربی و مدّعی مسلمانی است. چه مصیبتی از این بالاتر که دولت های مسلمان که باید در برابر رژیم غاصب و کافر و محارب، از مردم مظلوم غزه حمایت می کردند، رفتاری پیشه کنند که مقامات جنایتکار صهیونیست، گستاخانه آنها را هماهنگ و موافق با این فاجعه ‌آفرینیِ بزرگ معرفی کنند؟


سران این کشورها چه جوابی در برابر رسول‌ الله صلی‌ الله ‌علیه ‌ و‌ آله خواهند داشت؟ چه جوابی به ملت های خود که یقیناً عزادار این فاجعه‌ اند، خواهند داد؟ به یقین، امروز دل مردم مصر و اردن و سایر کشورهای اسلامی، از این کشتار، پس از آن محاصره طولانی غذائی و داروئی، لبالب از خون است.


 دولت جنایتکار بوش در واپسین روزهای حکمرانی ننگین خود با همدستی در این جنایت بزرگ، رژیم آمریکا را بیش از پیش روسیاه کرد و پرونده جرائم خود را به عنوان جنایتکار جنگی، قطورتر ساخت.

 
دولت های اروپائی با بی‌ تفاوتی و شاید همراهی خود در این فاجعه‌ بزرگ،‌ یکبار دیگر دروغ بودن ادعاهای طرفداری از حقوق بشر را ثابت کردند و شرکت خود در جبهه ضدیّت با اسلام و مسلمین را نشان دادند.

اکنون سئوال من از علماء و روحانیون جهان عرب و رؤسای ازهر مصر این است که آیا هنگام آن نرسیده است که برای اسلام و مسلمین، احساس خطر کنید؟ آیا هنگام آن نرسیده است که به واجب نهی از منکر و کلمةُ حقٍ عندَ امامٍ جائر عمل کنید؟
آیا عرصه دیگری عریان ‌تر از آنچه در غزه و فلسطین در جریان است در همدستی کُفار حربی با منافقان امّت برای سرکوب مسلمانان لازم است تا شما احساس تکلیف کنید؟

سئوال من از رسانه ‌ها و روشنفکران جهان اسلام و به ویژه جهان عرب آن است که تا چه هنگام به مسئولیت رسانه‌ ای و روشنفکری خود بی‌ تفاوت خواهید ماند؟ آیا سازمان های حقوق بشر رسوای غرب و شورای به اصطلاح امنیت سازمان ملل، بیش از این هم ممکن است رسوا شوند؟ 

همه مجاهدان فلسطین و همه مؤمنان دنیای اسلام به هر نحو ممکن، موظّف به دفاع از زنان و کودکان و مردم بی‌ دفاع غزه ‌اند و هر کس در این دفاع‌ مشروع و مقدّس، کشته شود، شهید است و امید آن خواهد داشت که در صف شهدای بدر و اُحد در محضر رسول‌ الله صلی ‌الله ‌علیه ‌و آله‌ محشور شود.

 سازمان کنفرانس اسلامی باید در این شرائط حسّاس، به وظیفه‌ تاریخی خود عمل کند و جبهه یکپارچه ای به دور از ملاحظه‌ کاری و انفعال، در برابر رژیم صهیونیستی تشکیل دهد. باید رژیم صهیونیستی به وسیله‌ دولت های مسلمان مجازات شود. سران آن رژیم غاصب باید به جرم این جنایت و نیز محاصره‌ طولانی مدّت، شخصاً محاکمه و مجازات شوند. 



ملّت های مسلمان می توانند با عزم راسخ خود، این مطالبات را تحقّق بخشند و وظیفه سیاستمداران و علما و روشنفکران در این بُرهه، بسی سنگین‌ تر از دیگران است.

اینجانب به مناسبت فاجعه‌ غزه، روز دوشنبه را عزای عمومی اعلام می کنم و مسئولان کشور را به ادای وظائف خود در این حادثه غم‌ انگیز فرا می خوانم. 


? سَیعکمُ ‌الذین ظَلموا اَیّ مُنقلبٍ ?نقَلبون.

<!--[if !vml]--><!--[endif]--> 
سیّدعلی‌ خامنه‌ای


8/دی/1387
29/ذی‌الحجة‌الحرام/1429



نظر  

نوشته شده توسط کانون معراج در سه شنبه 87/10/10 ساعت 8:13 عصر موضوع | لینک ثابت